یکی از شرکتهایی که در عراق توریسم درمانی می نماید

یکی از شرکتهایی که در عراق توریسم درمانی می نماید

در بغداد خیابانی بنام سعدون وجود دارد که در ان اکثر شرکتها و اژانسهای مسافرتی  وشرکتهای عراقی که به توریسم در مانی می پردازند وجود دارند .

در این خیابان صرافیهای زیادی نیز هست همچنین شرکتهای تلفن همراه مانند زین واسیا تل نیز قرار دارند و هر وارد شونده ای به بغداد از تامین انها در بدو ورود نبایستی غافل شود. 

همچنین هتلهای بسیار معروف بغداد در این خیابان مثل هتل بغداد ،(۴ ستاره )،هتل فلسطین (۴ ستاره)هتل گراند کریسنال عیشتار معروف به عیشتار شرایتون (۵ ستاره)هست که جزو هتلهای خوب بغداد می باشند.

البته دو هتل اخیر در انتهای خیابان سعدون منتهی به میدان جندی المجهول یا سرباز گمنام  قرار گرفته اند.

در سالهای اخیر ،بطور سالانه  حدود یک میلیون توریست یا زایر ایرانی از عراق خصوصا  شهرهای مقدس کربلا ونجف بازدید می نمایند امابا این وجود صنعت توریسم هنوز در عراق توسعه نیافته است.

بالتبع  در سالهای اخیر نیز سالانه حدود ۸۰۰ هزار عراقی  از ایران خصوصا شهر های قم ومشهد مقدس واصفهان و… بازدید نموده اند که در برخی موارد در امار ذکر شده تا ۵۰۰ هزار نفر از انان جهت درمان انواع بیماریهایشان  در بیمارستانهای مختلف کشورمان از جمله مشهد اصفهان وشیراز  و… مورد معالجه قرار گرفته اند.

در بغداد خیابانی ساحلی نیز که به منطقه الخضرا منتهی می گردد ودر کنار دجله قرار گرفته بنام ابو نعاس است که قبل از بحرانهای اخیر (جنگ  اشغال عراق و… )محل اکثر رستورانها وهتلهای بغداد بوده است 

ولی در حال حاضر (۲۰۱۴ )اکثرا تعطیل ویا از وضعیت امکانات مسافری وتوریستی مناسبی برخوردار نیستند.

عراقیها با توجه به ادعایشان از طریق بیل بورد در سطح بغداد بعنوان اینکه بغداد پایتخت فرهنگی جهان عرب  در سال (۲۰۱۳ )می باشد بایستی در امر بازسازی امکانات توریستی عراق خصوصا بغداد هزینه های قابل توجهی را انجام ومبذول دارند.

هتل گراند کریستال عیشتار بلندترین ساختمان بغداد بعد از برج البغداد

هتل گراند کریستال عیشتار بلندترین ساختمان بغداد بعد از برج البغداد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =